دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ناظم مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: دادگاه تجدید نظر با رسیدگی به تجدید نظرخواهی متهم و وکیل مدافع وی، ضمن رد تجدید نظر خواهی، رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.

ناظم کودک‌آزار در انتظار حبس ۱۰ساله

سلامت نیوز:غلامحسین اسماعیلی، رییس کل دادگستری تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ناظم مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: دادگاه تجدید نظر با رسیدگی به تجدید نظرخواهی متهم و وکیل مدافع وی، ضمن رد تجدید نظر خواهی، رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،وی افزود: مشارالیه برابر رای صادره به تحمل ۱۰سال حبس و۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. وی افزود: مجازات تعیین شده، حداکثر مجازات قانونی برای اتهامات انتسابی به متهم بوده و هیچ‌گونه تخفیفی در مورد وی اعمال نشده است.

هفتم خرداد امسال بود که خبری در رابطه با آزار و اذیت شماری از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران توسط ناظم مدرسه منتشر شد. والدین دانش‌آموزان هم در همان ابتدا با طرح شکایت به دنبال برخورد قاطع با ناظم و مؤسسان مدرسه بودند. پس از آن بود که رهبر انقلاب در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه دستور رسیدگی پرونده در اسرع وقت و اجرای حدود الهی را در رابطه با متهمان صادر کردند و گفتند: «خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید». در ادامه نیز رییس قوه قضاییه در نامه‌ای به رییس‌کل دادگستری استان تهران دستور رسیدگی فوری به پرونده را داد. بلافاصله متهم از سوی پلیس دستگیر و به دادسرا تحویل شد تا تحقیقات از او آغاز شود. تحقیقات آغاز شد تا آنکه حکمی علیه متهم صادر و در نهایت دیروز خبر رد درخواست تجدیدنظر از سوی رییس کل دادگستری استان تهران صادر شد. البته شایان ذکر است که کودک آزاری در محیط‌های آموزشی در گذشته نه چندان دور نیز سابقه داشته است که شاید برای متوقف کردن این پدیده شوم باید در اندیشه‌ای اساسی بود و به نظر می رسد صرف صدور احکام قضایی نمی‌تواند به صورت کامل موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha